Hidtil i Danmark har det maksimalt været muligt at binde mobilbrugere i op til 6 måneder fra når man køber et teleprodukt til man essentielt må smutte sin vej.

Bindinger ser vi ofte når teleselskaber vil sælge deres mobiltelefoner. Det de gør, er at tilbyde dem til en væsentlig reduceret pris, for derefter at ”binde” kunden i en periode, hvor man er tvunget til at betale X antal kroner i abonnement hos selskabet.

Fair nok. Man får telefonen billigere end hvis den skulle købes, så det er vel også rimeligt nok at man er tvunget til at blive i en stund, mens man betaler ”af”, så at sige.

EU vil nu til at harmonisere reglerne, så det, i Danmark, bliver muligt for teleselskaberne at binde forbrugerne i op til 2 år eller 24 måneder, det skriver Politiken.

Vi ser det lige nu i andre lande, og hvor det f.eks. i USA er helt slemt, da ATT nærmest har monopol på telemarkedet og næsten alle telefoner bliver solgt på 24-måneders-kontrakter.

Jeg synes det er helt hen i vejret. Det er alt for lang en periode, og vil, efter min mening, give mere plads til store selskaber som Telenor, Telia og TDC til at møve mindre spillere ud af markeret, hvilket i sidste ende vil betyde højere telepriser for hr. og fru Danmark.

Men hvad synes du? Læg din kommentar i feltet herunder.




Leave a Reply.

    Om mig

    Hej, jeg hedder Jesper. Jeg skriver om mobilindustrien, da jeg til daglig arbejder med emnet. Det har derfor min helt naturlige interesse :)